diumenge, 22 de gener del 2012

Pasta fresca: Tallarines amb albergínia, tomàquet i bacon


Hola a tots!!! Com ja us vaig avançar els reis em van portar una màquina per fer pasta a casa...ahir em vaig aixecar inspirada i vaig decidir que era el dia d'estrenar-la!!! Al ser la primera vegada no em vaig voler complicar més del compte la vida i vaig optar per fer uns tallarines! Amb la mateixa màquina puc fer espaguetis i moltes coses més...ja aniré provant i us aniré ensenyant! La recepta es ben fàcil, aixó si, entretinguda! He de dir, que em va costar una miqueta més perquè vaig haver d'amasar la pasta a mà però per als que tingueu una amasadora a casa la cosa es simplifica bastant! En quan a la salsa no sabia que fer així que vaig tirar del que hi havia per la nevera...l'albergínia m'encanta, el tomàquet no pot faltar i el bacon estava a punt de caducar així que ho vaig aprofitar tot! Va quedar per llepar-se'n els dits!!! Vam fer net, no us dic més!

Ingredients:
Per a 500gr de pasta:
    350gr de farina
    2 ous grans (jo n'he posat 3 de mitjanets)
Per la salsa:
    1 albergínia gran o 2 de petites
    6-8 tomàquets madurs
    1 paquet de cintes de bacon

Elaboració:
Per fer la pasta poseu la farina sobre una superfície plana creant un forat al mig sobre el que avocareu els dos ous. Tot seguit bateu els ous delicadament i conforme aneu batent els ous aneu introduint la farina dels costats. Quan estigui introduït l'ou comenceu a amasar la pasta. És aquí que aniria molt bé tenir una amasadora però bueno demostrat queda que es pot fer a mà! Si veieu que us queda molt sec o no es pot agafar bé tota la farina afegiu a miquetes aigua tèbia. Quan aconseguiu una massa homogènia feu una bola i poseu-la amb un bol ben tapada per a que no es sequi. Ara ha arribat el moment de donar-li forma a la pasta, per això haureu de seguir els passos indicats en les instruccions de les vostres màquines..m'imagino que a mà es podria aconseguir però... Un cop li hagueu donat forma a la pasta l'heu de deixar secar! Per això al mercat hi ha una espècie d'estenedors especials però jo no en tenia pas...un dia buscant aquest utensili online vaig topar amb una idea que em va agradar força i avui l'he portat a terme! Es tracta de deixar secar la pasta sobre perxes de la roba! Jo les he rentades bé i després les he penjat dels poms dels armaris superiors de la cuina! He de dir que l'invent funciona a la perfecció!!!
Un cop tingueu la pasta a punt bulliu-la. N'hi ha que prefereixen posar oli a l'aigua, n'hi ha que no li posen ni sal...sobre això hi ha mil històries i llegendes..jo li poso una miqueta d'oli i una miqueta de sal a l'aigua! Feu el que feu sempre amb la resta de pasta! Al ser pasta fresca en tindreu suficient amb pocs minuts de cocció!
A banda, per a la salsa, peleu els tomàquets, feu-los a dauets i poseu-los amb una paella amb un rajolí d'oli afegint sal i sucre. Feu l'albergínia també a dauets i afegiu-la al tomàquet. Per últim, afegiu també el bacon.
Només us queda barrejar la pasta junt amb la salsa i posar unes herbetes al gust! Nosaltres avui hem fet servir alfàbrega. Ah! i una miqueta de parmesà ratllat!

Espero que us hagi agradat!!! Espero amortitzar bé aquest regal i compartir moltes més receptes de pasta fresca amb tots vosaltres!!!

Fins aviat!


Sandra.

2 comentaris:

  1. hm... que buena pinta!!!
    hay que probar estas recetas (a estas horas de la mañana y me ha entrado un hambre...)

    ResponElimina
  2. si te animas a probarla ya nos contarás! un saludo!

    ResponElimina

Gràcies per deixar el teu comentari! Els llegim tots i ens encanten!!! :)
Gracias por dejar tu comentario! Los leemos todos y nos encantan!!! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...