diumenge, 29 de gener del 2012

Timbal de verdures amb formatge de cabra gratinat


Hola a tots! Fa molt temps que vaig veure a la revista Cuines (no em feu dir quan) una recepta semblant a la que avui us ensenyo...no recordo les verdures que portava, ni si estaven fetes al forn o a la planxa o com però lo que si que em va quedar va ser la idea i la essència de la recepta... La meva germana compra habitualment aquesta revista i en solem treure coses bastant interessants...
Això d'avui, que ha sigut el nostre primer plat, ha quedat boníssim!!! I per ser una recepta bastant light (a pesar de la miqueta de formatge de cabra que porta) es un plat que mmmmm....A mi m'ha encantat! A més és ideal per quan tens convidats ja que el pots deixar preparat i a l'ultim moment escalfar-ho al forn per gratinar i fondre el formatge. Aquí teniu la recepta a la meva manera:




Ingredients:
Patates (una per persona)
Albergínia (una per cada 2 persones)
Carbassó (un per cada 2)
Tomàquets de la pera (un per persona) 
Formatge de cabra
Sal i Oli




Elaboració:
Netegeu les patates i bulliu-les amb pell. Jo en comptes de bullir-les les he cuinat al microones...en pocs minuts (aproximadament 7-8min depenent del tamany de la patata) estàn llestes i he de dir que m'encanten com queden! Nosaltres tenim un recipient especial per coure al microones però ho podeu posar en qualsevol bol de vidre tapat amb un paper flim que haureu de punxar una miqueta amb l'ajuda d'una forquilla. LLavors, ho poseu al micro a màxima potència uns 7-8min i llestes! Deixeu que es refredin, peleu-les i talleu-les a rodanxes.
Peleu els tomàquets i poseu-los en una platera de forn. Peleu també l'albergínia i el carbassó i feu-los a rodanxes d'un gruix d'una mica menys d'un dit. Poseu les rodanxes d'albergínia i carbassó junt amb els tomàquets i saleu i regueu amb una miqueta d'oli d'oliva. Poseu els tomàquets, l'albergínia i el carbassó al forn previament preescalfat a 175-180ºC fins que es cogui (no he controlat el temps). La idea es que quedi la verdura toveta...que no es cremi ni es sequi!!!! Si veieu que es crema o seca podeu tapar-la.
Ara toca muntar el plat! Primer que res poseu en una safata de forn un paper vegetal. Després agafeu un aro d'emplatar (jo l'he fet servir rodó però podríeu també fer-ho quadrat o de qualsevol altra forma) i poseu-lo sobre el paper vegetal. Tot seguit comenceu a posar les rodanxes de verdura formant capes que heu d'anar prensant amb l'ajuda d'una cullera petita. L'ordre que jo he seguit és el següent: patata-carbassó-albergínia-tomàquet-patata-carbassó-albergínia. Per últim, només us queda cobrir amb formatge de cabra, treure l'aro anant amb molt de compte i pegar-li un últim cop de forn per gratinar i fondre el formatge de cabra. Emplateu agafant amb compte el timbal de verdures amb l'ajuda d'una espàtula i per sobre i embrutar una mica el plat tireu una miqueta d'oli del que solten les verduretes quan les coeu al forn!




Proveu-la i ja veureu que bo!!!!




Fins aviat!




Sandra



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Gràcies per deixar el teu comentari! Els llegim tots i ens encanten!!! :)
Gracias por dejar tu comentario! Los leemos todos y nos encantan!!! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...