divendres, 6 d’abril del 2012

Bunyols de quaresma

Ens aquests dies no poden faltar uns bunyols de quaresma...de vents, farcits de crema, de nata...mmmm...sempre m'han agradat però mai n'havia fet a casa...aquest any m'he decidit...el cap de setmana passat vaig fer el primer intent però no van acabar de quedar bé...hem van sortir uns bunyols de vent sense vent...jeje...però no hem vaig donar per vençuda i vaig adaptar la recepta inicial i...aquest cop si!!!perfectes!!!
Són molt fàcils de fer...lo més important (crec) es aconseguir la textura de la massa adequada...es difícil d'explicar en paraules així que us aconsello que mireu aquest vídeo d'on jo vaig treure la recepta per a que pugueu veure la textura que hem d'aconseguir...jo vaig haver de posar més ous per a que surtin bé! Us deixo la meva adaptació de la recepta:

Ingredients:
125g de llet
125g d'aigua
110g de mantega
1 polsim de sal
1 polsim de sucre
150g de farina
5 ous
sucre per empolsar

Elaboració:
Poseu en un cassó l'aigua, la llet, la mantega, la sal i el sucre i deixeu que bulli. Llavors, afegiu la farina, baixeu el foc i remeneu enèrgicament uns minuts per a que la farina s'integri bé. Aparteu del foc i afegiu els ous un a un sense deixar de remenar. Ja teniu la massa a punt! Mireu que la textura sigui la bona!!si veieu que amb tres ous es suficient no en poseu més...com que els aneu afegint un a un podeu anar mirant com queda...per mi tres ous no són suficients!
LLavors només us queda fregir-los amb una paella i de valent oli a temperatura mitja. Amb l'ajuda de dos culleretes aneu tirant petites porcions de la massa a l'oli calent i deixeu que es coguin. Veureu com s'unflen i ells mateixos es van donant la volta...creixen moltíssim!!ja aviso que en surten molts!!!Quan els retireu de l'oli poseu-los en un plat amb paper absorvent i després (quan encara estiguin calents) arrebosseu-los en sucre. I ja està! Bunyols de vent llestos!!

Jo uns quants els vaig farcir de crema també...mmmmm....us deixo unes fotos:

Hem fet mones també! per primera vegada! després pengem la recepta!

Bones pasques!

Sandra

1 comentari:

  1. Que macos que t'han quedat! Segur que estaven boníssims! Jo també en vaig fer la setmana passada per primera vegada i no serà pas la última! hehehe

    Acabo de descubrir el teu blog i m'agrada molt! Si et sembla m'he fet seguidora :)

    Una abraçada i bon cap de setmana!

    ResponElimina

Gràcies per deixar el teu comentari! Els llegim tots i ens encanten!!! :)
Gracias por dejar tu comentario! Los leemos todos y nos encantan!!! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...