dilluns, 6 d’agost del 2012

Una hamburguesa molt light o com convertir el carbassó en pa - La recepta del 15 (Agost 2012)




Aquí va! la nostra segona participació a La Recepta del 15!! La veritat és que ha sortit una mica així sense pensar...quan vaig veure que el repte del mes eren els carbassons vaig pensar que havíem de participar...m'encanten!!! fa temps que li tinc ganes a uns carbassons farcits (que no n'he fet mai) i aquesta era la idea però al final...gairebé sense voler-ho hem vaig trobar amb aquesta idea a les mans i no he volgut deixar la oportunitat de compartir-la...

I us explico perquè dic que ha sigut sense pensar...d'una banda, l'altre dia, el Rafel se'm presenta amb uns carbassons enormes del seu hort (feien tot el goig del món, molt grans però molt tendres, ideals!!), després la meva germana Laura em porta l'ultim número de la revista Cuines (a la que està subscrita) on hi havia una recepta d'on em vaig quedar amb aquesta idea i per rematar-ho tenia hamburguesa de pollastre a la nevera...la de la revista portava el carbassó en tempura i a l'interior la veritat no em feu dir el què...només la vaig fullejar però la idea era el que comptava...podríem dir que aquesta és la versió light...Segurament amb el carbassó en tempura serà boníssim també però volia fer alguna cosa més lleugereta i per això el vaig fer a la planxa...No hi ha molta cosa que explicar, es senzillíssim i facilíssim però aquí va:

Ingredients:
2 rodanxes de carbassó de diàmetre igual o superior a la mida de l'hamburguesa i de una mica menys d'un dit de gruix
2 rodanxes de tomàquet
1 ceba tendra
un tall de formatge
1 hamburguesa de pollastre
(això és el que vaig posar jo però és totalment versàtil!!!amb unes rodanxes d'albergínia això seria boníssim també!!!no creieu??)

Elaboració:
Saleu i coeu tots els ingredients (menys el formatge) a la planxa. Un cop cuits, només us queda muntar! Jo ho vaig fer amb el següent ordre (de dalt a baix): carbassó, tomàquet, ceba, formatge, hamburguesa, ceba, tomàquet i carbassó. I ja ho teniu!! Una hamburguesa d'allò més sana! No em direu que no és fàcil, saludable i vistós!! i bo!!! també podeu provar amb el carbassó en tempura...segur que està boníssim!!!

Espero que us hagi agradat! Disculpeu per la foto com va ser dit i fet, que no va ser premeditat, em va agafar per sorpresa i va ser tot pim pam...de fet, està feta i editada amb el mòbil!jeje! ;)

Tot i així, la idea, que és lo important es veu no??

Aprofito per donar-li les gràcies a Rafel per les seves meravelloses verduretes!!! A més, no he fet carbassons farcits però segur que d'aquest repte en surten un grapat d'idees i receptes boníssimes!!!

Fins aviat!

Sandra


---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------






Aquí va! nuestra segunda participación a La Recepta del 15!! La verdad es que ha salido un poco así sin pensar...cuando vi que el reto del mes eran los calabacines pensé que teníamos que participar...me encantan!!! hace tiempo que le tengo ganas a unos calabacines rellenos (que no he hecho nunca) y esta era la idea pero al final...casi sin quererlo me encontré con esta idea en las manos y no he querido dejar la oportunidad de compartirla...
Y os explico porque digo que ha sido sin pensar...por un lado, el otro día, Rafel se me presenta con unos calabacines enormes de su huerto (hacían toda la buena pinta del mundo, muy grandes pero muy tiernos, ideales!!), después mi hermana Laura me trae el último número de la revista Cuines (a la que está subscrita) donde había una receta de donde me quedé con esta idea y para rematarlo tenía hamburguesa de pollo a la nevera...la de la revista traía el calabacín en tempura y en el interior la verdad no me hagáis decir el qué...sólo la hojeé pero la idea era lo que contaba...podríamos decir que esta es la versión light...Seguramente con el calabacín en tempura estará buenísimo también pero quería hacer algo más ligerito y por eso lo hice a la plancha...No hay mucha cosa que explicar, es sencillísimo y facilísimo pero aquí va:

Ingredientes:
2 lonchas de calabacín de diámetro igual o superior a la medida de la hamburguesa y de algo menos de un dedo de grueso
2 lonchas de tomate
1 cebolla tierna
un corte de queso
1 hamburguesa de pollo
(esto es el que puse yo pero es totalmente versátil!!!con unas lonchas de berenjena esto sería buenísimo también!!!no creéis??)

Elaboración:
Saláis y cocéis todos los ingredientes (menos el queso) a la plancha. Una vez cocidos, sólo os queda montar! Yo lo hice con el siguiente orden (de arriba abajo): calabacín, tomate, cebolla, queso, hamburguesa, cebolla, tomate y calabacín. Y ya lo tenéis!! Una hamburguesa de lo más sana! No me diréis que no es fácil, saludable y vistoso!! y bueno!!! también podéis probar con el calabacín en tempura...seguro que está buenísimo!!!

Espero que os haya gustado! Disculpad por la foto como fue dicho y hecho, que no fue premeditado, me cogió por sorpresa y fue todo pim pam...de hecho, está hecha y editada con el móvil!jeje! ;)

Aún así, la idea, que es lo importante, se ve no??

Aprovecho para darle las gracias a Rafel por sus maravillosas verduritas!!! Además, no he hecho calabacines rellenos pero seguro que de este reto salen un puñado de ideas y recetas buenísimas!!!

Hasta pronto!

Sandra





12 comentaris:

  1. quina proposta més xula! i més sana!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Doncs sí! Saníssima! Aquesta era la idea!!! M'alegro que t'hagi agradat! He donat una volta per la teva pàgina i he vist també un grapat de coses interessants!! Gràcies!!

      Sandra

      Elimina
  2. Mmmmmmm, que bo i que fàcil! A veure si avui ho faig per que tinc carbassons i hamburgueses a la nevera. Moltes gràcies per la recepta.

    ResponElimina
  3. A l'estiu les receptes lleugeres passen millor, jo no hi trobo a faltar la tempura. Aquesta manera de servir les hamburgueses me l'apunto que m'ha agradat molt.
    I si vols fer uns carbassons farcits lleugerets, mira't aquests:
    http://www.eltallerdecuina.cat/2011/10/carbassons-farcits-de-salmo-poma-i.html

    petonets!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Encara no els he pogut fer però la tinc guardada!
      Sandra

      Elimina
  4. Ostres, quina idea més bona! Ha de quedar deliciosa aquesta hamburguesa! Apuntada ;)
    Moltes gràcies per participar!
    Petonets
    Sandra

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies Sandra!encantades de poder participar!esperant el proper repte...
      Sandra

      Elimina
  5. mmmmmm!!! quina pinta, amb el que crec que estaria molt bo també seria amb tonyina o salmó,i seria una forma de disminuir mes les calories, per a les que sempre estem en dieta es una forma meravellosa de ficar color als nostres menús!!

    ResponElimina

Gràcies per deixar el teu comentari! Els llegim tots i ens encanten!!! :)
Gracias por dejar tu comentario! Los leemos todos y nos encantan!!! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...