diumenge, 18 de novembre del 2012

Raviolis de ceps amb pesto d'alvocats


Fa gairebé deu anys (ai mare com passa el temps) vaig conèixer a Meri. Durant la meva època universitària vaig treballar els caps de setmana en una pastisseria del meu poble, Amposta, atenent al públic. Aprofito per dir-vos que si teniu ocasió us passeu per la pastisseria Alemany a provar alguna de les pastetes que prepara Miguel (el pastisser)...mmhhhh...la meva preferida el milfulls de crema! nyammmm!!!
Doncs bé, Meri va ser companya meva darrera el taulell durant uns quants diumenges durs però superdivertits! La veritat es que tot i anar amb son a treballar (perquè com us podeu imaginar per aquell llavors sortíem igual el dissabte la nit) vam passar unes mooolt bones estones!!! Treballar de cara al públic es molt distret...cada diumenge era una aventureta diferent!!! 

Per aquell llavors crec que ni una ni l'altra haguéssim imaginat que ara per ara formaríem part del món blocaire! Meri es va iniciar aquest any junt amb la seva parella, l'Agustí, per compartir amb la resta les seves experiències amb l'agricultura ecològica. Tenen un bloc molt interessant! No deixeu de passar-hi a fer-hi un cop d'ull! Us deixo l'enllaç aquí. A més a més, a través del bloc podreu fer la vostra comanda d'alvocats i clementines!!! De l'hort a casa!!!

Jo ja he tingut la ocasió de provar els alvocats i estan boníssims!!! Com ja us vaig avançar fa uns dies pel facebook Meri me'n va regalar uns quants!! Gràcies Meri!!! La meva missió: preparar alguna recepta bona! L'altre dia en vaig fer uns quants de farcits tipus amanida però no vaig poder fer fotos ni res...avui us porto una recepta de pesto d'alvocat que vaig descobrir fa uns dies gràcies a secocina.com i que em va cridar molt l'atenció! Molt ràpid de preparar i ben bo!

Ingredients (per a 2 persones):
1 paquet de raviolis farcits amb ceps (lo ideal seria fer-los un mateix i més ara que estem de temporada però jo avui he fet trampa...he fet servir la pasta fresca de la marca Gallo raviolis con setas del bosque i he de dir que estaven bastant bons)
1 alvocat
1 cullerada de pinyons
1 rameta d'alfàbrega fresca
el suc de mitja llima (jo el proper dia en posaré menys ja que estava una mica àcid pel meu gust)
sal i oli
parmesà ratllat

Elaboració:
Torreu els pinyons en una paella sense oli. Quan estiguin torrats poseu-los en el bol de la batedora junt amb l'alfàbrega i tritureu. Després afegiu l'alvocat, el suc de llima, la sal i tritureu. Per últim afegiu un bon raig d'oli (uns 50ml) i continueu batent fins que estigui tot integrat.

Bulliu la pasta segons indicacions de l'envàs i serviu amb la salsa i parmesà ratllat.

En deu minuts teniu un plat de temporada a punt! Bo i diferent! 

Espero que us animeu a provar!

Un cop més gràcies Meri i gràcies a La Calafa!

Sandra

------------------------------------------------------------------------------------------------


Hace casi diez años (ay madre como pasa el tiempo) conocí a Meri. Durante mi época universitaria trabajé los fines de semana en una pastelería de mi pueblo, Amposta, atendiendo al público. Aprovecho para deciros que si tenéis ocasión os paséis por la pastelería Alemany a probar alguna de los pastitas que prepara Miguel (el pastelero)...mmhhhh...mi preferida el milhojas de crema! ñammmm!!!
Pues bien, Meri fue compañera mía detrás el mostrador durante unos cuántos domingos duros pero superdivertidos! La verdad es que a pesar de ir con sueño a trabajar (porque como os podéis imaginar por aquel entonces salíamos igual el sábado la noche) pasamos unos buenos ratos!!! Trabajar de cara al público es muy entretenido...cada domingo era una aventurita diferente!!! 

Por aquel entonces creo que ni la una ni la otra hubiéramos imaginado que hoy por hoy formaríamos parte del mundo bloguero! Meri se inició este año junto con su pareja, Agustí, para compartir con el resto sus experiencias con la agricultura ecológica. Tienen un blog muy interesante! No dejéis de pasar a dar un vistazo! Os dejo el enlace aquí. Además, a través del blog podréis hacer vuestro pedido de aguacates y clementinas!!! Del huerto a casa!!!

Yo ya he tenido la ocasión de probar los aguacates y están buenísimos!!! Cómo ya os avancé hace unos días por el facebook Meri me regaló unos cuántos!! Gracias Meri!!! Mi misión: preparar alguna receta buena! El otro día hice unos cuántos de rellenos tipo ensalada pero no pude hacer fotos ni nada...hoy os traigo una receta de pesto de aguacate que descubrí hace unos días gracias a secocina.com y que me llamó mucho la atención! Muy rápido de preparar y muy bueno!

Ingredientes (para 2 personas):
1 paquete de raviolis rellenos con setas (lo ideal seria hacerlos un mismo y más ahora que estamos de temporada pero yo hoy he hecho trampa...he usado la pasta fresca de la marca Gallo: raviolis con setas del bosque y tengo que decir que estaban bastante buenos)
1 aguacate
1 cucharada de piñones
1 ramita de albahaca fresca
el zumo de medio limón (yo el próximo día pondré menos puesto que estaba un poco ácido para mi gusto)
sal y aceite
parmesano rallado

Elaboración:
Tostáis los piñones en una sartén sin aceite. Cuando estén tostados ponedlos en el bol de la batidora junto con la albahaca y trituráis  Después añadís el aguacate, el zumo de limón, la sal y trituráis. Por último añadís un buen chorro de aceite (unos 50ml) y continuáis batiendo hasta que esté todo integrado.

Hervís la pasta según indicaciones del envase y servís con la salsa y parmesano rallado.

En diez minutos tenéis un plato de temporada a punto! Bueno y diferente! 

Espero que os animéis a probar!

Una vez más gracias Meri y gracias a La Calafa!

Sandra

10 comentaris:

  1. Sandra! Ja fa deu anys? Ens fem grans i saps què és el millor? Que ens retrobem i que a més trobem com continuar fent coses juntes i que ens agraden! Moltes gràcies per la recepta, la provarem de ben segur, i per l'escrit... m'ha fet emocionar :)

    Una abraçada!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Deu anys potser no però 9 segur!!!en guardo un molt bon record d'aquells diumenges a la paste!en Tere també...ho vam passar bé!!!Si la proveu ja m'explicareu! :)

      Elimina
  2. Quina recepta més bona, aquesta salsa m'ha sorprés molt. Ja tinc ganes de provar-la.
    Una abraçada

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ja ens explicaràs Cris! L'únic que t'aconsello es que no li posis tanta llimona! a afegir sempre estàs a temps! Gràcies!

      Elimina
  3. A mi em passa igual! que penso amb l'època universitaria i em sembla que fa 4 dies, llavors em poso a comptar i buuufff...!
    Prenc bona nota del pesto d'alvocat!!
    ptns!

    ResponElimina
  4. Quina bona barreja, no havia pensat mai en fer servir alvocats per una salsa de pasta. Molt original! Una abraçada

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies Cinta! a mi també em va sorprendre quan la vaig trobar!

      Elimina
  5. El pesto d'alvocat m'ha agradat molt. L'he trobat molt orinal, ho provaré!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies! Es ben fàcil de fer així que no hi ha excusa!

      Elimina

Gràcies per deixar el teu comentari! Els llegim tots i ens encanten!!! :)
Gracias por dejar tu comentario! Los leemos todos y nos encantan!!! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...